William Junior Lecerf solo naar eerste zege van het seizoen
William Junior Lecerf behaalde gisteren zijn eerste zege van het seizoen in de druivenstreek. Hij kwam met een voorsprong van 10 seconden solo over de streep.
William Junior Lecerf behaalde gisteren zijn eerste zege van het seizoen in de druivenstreek. Hij kwam met een voorsprong van 10 seconden solo over de streep.
Casper Vermeersch uit Kluisbergen behaalde zondag in Klein-Sinaai zijn derde overwinning van het seizoen. In de laatste ronde reed hij in zijn eentje naar de 2 koplopers, om hen enkele ogenblikken later ter plaatse te laten en met een tiental seconden voorsprong op een jagend peloton te zegevieren. Dat deed hij met een wel zeer opmerkelijk zegegebaar : in zijn linkerhand een imaginaire koptelefoon en met zijn rechterhand scratchen aan de draaitafel.
Victor Hanssen die volgend jaar bij het development team van Intermarché-Wanty-Gobert zal rijden won gisteren de interclub in Zemst. Victor kon in de finale nog wegspringen uit de leidersgroep en zo solo over de finish komen.
Eerstejaars junior Emile De Falleur is nieuw in de wielersport en rijdt sinds zaterdag voor wielerteam Canguru-Latexco.
"Ik wist dat een club mij zou kunnen helpen om de progressiemarge die ik heb te kunnen vervullen. En ik denk dat Canguru-Latexco is wat ik zoek, met een aantrekkelijk programma, mooie wedstrijden, de omkadering ziet er goed en zal veel leren van mijn collega renners .": Emiel.
In Montenaken -Gingelom kwamen 77 nieuwelingen aan de start. De wedstrijd eindigde in een massasprint die vlot werd gewonnen door Tristan Jannes.
Geduld wordt beloond en dat is ook zo voor Maurice Hoorens. In Dentergem kon hij voor de eerste maal als nieuweling het zegegebaar maken.
Arne Huygens verraste vandaag zijn tegenstanders in Kontich-Waarloos met een late aanval in de finale. Hierdoor bleef hij net voor het peloton in de sprint. Het is voor de tweedejaars nieuweling zijn tweede zege van het seizoen.
Nieuweling Matijs Van Strijthem blijft de zeges opstappelen. Op 1 maand tijd liet hij zijn zegeteller stijgen tot 5. Vandaag won hij de sprint van 9 in Arendonk.
"Na twintig kilometer zijn we met 9 weggereden. We hadden snel een grote voorsprong kunnen maken op het peloton. De laatste kilometers ging er nog iemand aan die ik meteen terug haalde. Uiteindelijk “dwongen” ze me wat op de kop voor de sprint. Ik ben altijd rapper en rapper beginnen rijden tot dat ze begonnen te sprinten. Hier dan niemand meer overgekomen.": Matijs.
Quinten de Buysser heeft duidelijk zijn vormpeil te pakken. Na zijn zege vorige weekend kon hij nu de sprint in Lochristi op zijn naam schrijven.
Jonas Volkaert reed in Lichtervelde solo naar zijn tweede zege van het seizoen. Jonas blijft volgend jaar zijn ploeg VDM Van Durme-Michiels Trawobo Cyclingteam trouw.
"Na 40km reden we weg met 6 man. Er stonden vrij grote namen aan de start, maar enkel Stijn De Bock was mee. We draaiden goed rond en hadden bij het ingaan van de voorlaatste ronde 1m45 voorsprong. Bij het ingaan van de laatste ronde keken we wat naar elkaar en lieten ze mij wat rijden. Ik ben dan ook vol doorgegaan en solo toegekomen.": Jonas.