%1

Kermiskoers in Kortemark is voor Ier Sam Bennett

Door Kurt Vermeerbergen op 30 Aug 2013 - 10:34

Eén dag na de winst van Nicolas Vereecken in Geraardsbergen heeft het team AnPost-Chain Reaction opnieuw reden tot vieren. Dit keer was het de Ier Sam Bennett die in de kermiskoers van Kortemark met de hoofdvogel ging lopen. Stijn Steels, die de handen iets te vlug in de lucht gooide, werd nipt tweede. De Nederlander Brian Van Goethem strandde op de derde plaats.

(Jimmie Croon)

Glenn Loenders: Vijf overwinningen was mijn doel

Door Kurt Vermeerbergen op 30 Aug 2013 - 10:11

Je behaalde je vijfde seizoenzege op de weg in Riemst. Speciaal naar deze periode gepiekt omdat je op korte tijd toch al enkele zeges hebt behaald? Of is de topconditie iets te laat gekomen? Ik had naar de vakantie periode gepiekt en in het bijzonder het Belgisch kampioenschap op de weg. Ik had toen mijn topconditie maar had de vlucht gemist en 9de in de peleton spurt 20ste in totaal. Ik probeer die conditie nu tot op het einde van het seizoen te behouden. En vorige week had ik een slecht weekend en dacht dat de top conditie weg was.

Getuigen gezocht: Arne Van Roosbroeck werd gebroken kaak geslagen

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 23:07

Donderdagvoormiddag omstreeks 10 uur werd Arne Van Roosbroeck renner van Balen BC het slachtoffer van zinloos geweld ter hoogte van de kerk in Reet. Hieronder lees je Arne zijn Facebook status: Dan ben je ge aan het trainen samen met Pieter Van Roosbroeck en staat er een toerist in het midden van het fietspad en kunt ge niet door, dan vraagde "vriendelijk" of hij opzij wilt gaan begint hij daar wat te schelden! We rijden gewoon door en staan een beetje verder te wachten op Dario Kloeck... Beetje later komt dezelfde toerist daar aan en begint hij te roepen en duwt Pieter van zijn fiets.

Daan Noyens: In het peloton zitten wachten is niets voor mij

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 12:09

1. Je behaalde je tweede overwinning van het seizoen in Minderhout . Verwacht of al lang op zitten wachten op die nummer 2? Verwacht niet echt, want om een koers te winnen moet alles wat meezitten. Ik wist wel dat de vorm redelijk was en als de benen dan nog goed aanvoelen kan je je kans wel eens wagen. Dat heb ik dan ook gedaan met een goede afloop als gevolg.

Alfdan De Decker wint pelotonsprint te Nieuwrode

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 11:29

"In de 1ste 5 ronden heb ik me vooral gefocust op het veroveren van premies en met succes. Ik nam er 3. Vanaf dan heb ik proberen energie te sparen voor het vervolg van de koers. op 3 ronden van het einde geraken we met 5 man voorop maar in de laatste ronde worden we toch gegrepen. uiteindelijk kan ik toch nog de pelotonsprint winnen.": vertelt de renner van Davo Cycling Team, Alfdan De Decker.

World Ports Classic: ‘Koers van de wind’ tussen Antwerpen en Rotterdam

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 11:09

Morgen en overmorgen wordt de ‘koers van de wind’ gereden tussen Antwerpen en Rotterdam.

De eerste rit van de tweede editie van de World Ports Classic (cat. 2.1) start in Antwerpen en trekt over een afstand van 165 kilometer naar Rotterdam. Eén dag later, op zaterdag, wordt de omgekeerde beweging gemaakt. Dan liggen er tussen beide havensteden 191 af te leggen kilometers.

Tom Boonen ontvangt renners van Move to Improve Wielertour

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 09:19

Het gemeenbestuur van Mol mocht gisteren in ecocentrum De Goren heel wat prominenten verwelkomen die deelnemen aan de ‘Move to Improve Wielertour’. Op de eerste dag van deze vierdaagse wielertour maakte de groep ’s middag een tussenstop in Mol. Tom Boonen, peter van deze wielertour, was ook van de partij.

Jens Keukeleire breekt sleutelbeen op training

Door Kurt Vermeerbergen op 29 Aug 2013 - 08:30

Jens Keukeleire heeft bij een valpartij op training vandaag zijn sleutelbeen gebroken. De 24-jarige renner van Orica-GreenEdge moet daardoor vrijdag onder het mes en is een tijdlang out, zo liet hij zelf weten via Twitter. Keukeleire won dit seizoen twee ritten in de Ronde van Burgos.
(Jimmie Croon)

Allereerste zege voor Ignace Vancampenhout te Baardegem

Door Kurt Vermeerbergen op 28 Aug 2013 - 23:05

"In het begin van de koers gebeurde er niet veel en ik wist van vorig jaar dat je normaal niet zou kunnen wegrijden in het begin en dus heb ik me de eerste 4 ronden gespaard. Na 4 ronden ben ik een eerste keer in de aanval geweest door op het bergje te demarreren maar niemand wou meewerken. Dan ben ik blijven proberen. Zo zag ik dat er 6 renners waren ontsnapt en het viel stil in het peloton en dan ben ik er alleen naartoe gereden. De verstandhouding in de kopgroep was goed maar toch bleef de voorsprong altijd beperkt tot 25 seconden. Daardoor moesten we blijven rijden.

Pagina's