Roompot Vakanties niet langer hoofdsponsor van Roompot – Charles Cycling Team

Door Kurt Vermeerbergen op 23 Jul 2019 - 16:25
Printvriendelijke versie

Roompot Vakanties zal volgend jaar niet meer te zien zijn in het profpeloton. Het neemt na vijf jaar afscheid als hoofdsponsor van het team. Het management van Roompot – Charles Cycling Team wil in de eerste plaats zijn dankbaarheid uiten tegenover Roompot Vakanties voor vijf mooie seizoenen.

De beslissing om na 2019 niet meer verder te gaan als hoofdsponsor van Roompot – Charles Cycling Team werd maandag meegedeeld aan het teammanagement. Het gaat om een beleidskeuze die losstaat van sportieve resultaten of van de samenwerking van de afgelopen jaren, een samenwerking die steeds in een uitstekende verstandhouding is verlopen.

"Als wielerteam  betreuren ze deze keuze, maar ze zijn in de eerste plaats erkentelijk voor de jarenlange steun aan en het vertrouwen in ons project. Aan de vooravond van het nieuwe seizoen, bij de start van Roompot – Charles Cycling Team, wisten ze dat de kans bestond dat de eenjarige contracten niet verlengd zouden worden. Dat is nu eenmaal inherent aan het businessmodel en die keuzes moet de ploeg dan ook respecteren.

Ook al is het kort dag, het teammanagement zet nu alles in op de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor, die noodzakelijk is voor het voortbestaan van het team. Tegelijk moeten we realistisch en transparant zijn, in de eerste plaats voor onze renners en medewerkers. Als zij nu een nieuwe stap in hun carrière kunnen zetten, zullen wij hen allerminst iets in de weg leggen. Integendeel, de komende maanden krijgen zij nog heel wat kansen om zich in de kijker te rijden. In wat nog rest van jaargang 2019 zullen wij er alles aan doen om onze Roompot-periode op een positieve manier af te sluiten en de reputatie die we de voorbije jaren hebben opgebouwd alle eer aan te doen.": aldus de ploeg in hun persmedededling. 

Roompot Vakanties: “De doelstellingen van Roompot Vakanties met het wielerteam zijn, met uitzondering van ‘het rijden van een grote ronde’, allemaal bereikt. Zo droeg de ploeg bij tot de internationale naamsbekendheid van Roompot. Roompot spreekt van een zeer goede samenwerking met de teamleiding gedurende die volledige sponsorperiode en de betrokken partijen houden zeker contact. Roompot wenst uitdrukkelijk alle renners, teamleden en de hele wielerwereld en al zijn fans te bedanken voor vijf mooie jaren.”