Napoleon en wielerploeg Soudal Quick-Step hebben samen 7.385,84 euro ingezameld voor De Warmste Week. Het bedrag is het resultaat van een fietsactie die renners, supporters en de brede wielergemeenschap samenbracht in de aanloop naar de jaarlijkse solidariteitscampagne van de VRT.
In het kader van de actie daagde Napoleon de leden van de Soudal Quick-Step Strava Club uit om tussen 24 en 30 november zoveel mogelijk kilometers te fietsen. Voor elke gereden kilometer door de 100 meest actieve leden engageerde Napoleon zich om een bedrag te schenken aan De Warmste Week. Het initiatief kende een grote respons, met duizenden kilometers op de teller.
De symbolische cheque werd op 23 december in Genk overhandigd. Daarbij waren Dries Van Gestel, renner van Soudal Quick-Step, en Philippe Joos, general manager van Napoleon, aanwezig om het succes van de actie te onderstrepen.
De Warmste Week is de jaarlijkse solidariteitscampagne van de VRT en zet zich in voor organisaties die mensen in kwetsbare situaties ondersteunen. Elk jaar nemen particulieren, verenigingen en bedrijven deel aan acties om geld in te zamelen en bewustwording te creëren. Door de campagne te koppelen aan fietsen wilden Napoleon Score en Soudal Quick-Step van elke rit een bijdrage maken aan het grotere geheel.
“Met deze actie wilden we de boodschap van De Warmste Week verbinden aan iets positiefs : samen sporten,” zegt Philippe Joos. “Dat zoveel mensen deelnamen en samen zoveel kilometers aflegden, toont hoe krachtig een community kan zijn wanneer ze zich inzet voor een betekenisvol doel.”
Ook Dries Van Gestel toonde zich onder de indruk van het engagement. “Het is mooi om te zien hoeveel mensen hun ritten hebben omgezet in steun voor anderen. Een welgemeende dank aan iedereen die zijn kilometers registreerde: dit is een schitterend resultaat voor een bijzonder belangrijk initiatief.”

