Brent Luyckx: “Met 4Gold willen we de nummer 1 worden in supplementen voor atleten”

Door Kurt Vermeerbergen op 25 Apr 2018 - 20:17
Printvriendelijke versie

4Gold is een nieuwe naam in de wereld van voedingssupplementen voor sporters. Axel Roelants, Brent Luyckx en Mathieu Van der Poel zijn de drie initiatiefnemers van het nieuwe merk.

Waar de naam vandaan komt was onze eerste vraag aan Brent: “ De naam 4Gold komt effectief van de beste willen zijn en voor de gouden medaille willen gaan. Onze leeuw staat dan weer voor kracht en uitstraling.”

Er zijn al verschillende producten op de markt voor sporters. Toch weten Brent & zijn vrienden het verschil te maken met hun producten door zich toe te leggen op 4 punten die ze hoog in het vaandel dragen: “Onze producten zijn ontwikkeld volgens de sportspecifieke eigenschappen en de rode draad doorheen ons gamma is het gebruik van ’s werelds snelst opneembare eiwit PeptoPro. Dit gepatenteerde eiwit is ontwikkeld door DSM en heeft ontzettend interessante eigenschappen voor sporters, het kan zich een beetje als een kameleon gedragen. Zo geeft het je lichaam energie als het energie nodig heeft en bouwstenen, wanneer het bouwstenen nodig heeft. Maar onze producten zijn veel meer dan het gebruik PeptoPro, het is vooral de samenstelling van elk product dat ons uniek maakt.

Ten tweede werken wij samen met het WADA. Zo zijn onze producten per batch gecontroleerd, wat maakt dat elke atleet 100% zeker is van een dopingvrij product. Toch vind ik dit persoonlijk voor iedereen interessant, want de dag van vandaag zijn er zoveel supplementen op de markt, waarvan je geen zicht hebt op de feitelijke ingrediënten. Onze batch controles geven ook de zekerheid dat de producten geen residu’s van zware metalen, pesticiden of antibiotica bevatten. Je leeft namelijk maar 1 keer en ik wil weten wat er in mijn lijf komt.

Als derde werken wij met een voorgesteld gebruik zo verschilt de osmolaliteit (isotoon, hypotoon, hypertoon) van onze pre workout, carbo electro en recovery afhankelijk van bepaalde omstandigheden. Zo reageert je lichaam bijvoorbeeld anders bij warmte of hoogte. Daarom kan je als klant je individuele scoopsize bepalen, afhankelijk van je sport, de hoogte of extreme temperaturen. Zo kan je in alle omstandigheden optimaal presteren!

Als laatste punt, wij werken enkel online en dit is met voorbedachte raden. Daar waar de meeste merken werken met een model waar ze tot +50% commissie toekennen, trekken wij resoluut de kaart van de e-commerce. Klanten betalen bij ons voor de grondstoffen en krijgen zo effectief waar voor hun geld.”

Aan de naambekendheid werken de 3 volop, want dit is nodig om te slagen. Voorts steken de drie hun ambities voor de toekomst niet onder stoelen of banken. “In de nabije toekomst zullen we zeker te vinden zijn op bepaalde evenementen om onze producten te promoten. Meer informatie hieromtrent zal je steeds kunnen terugvinden op onze Facebookpagina.  In de toekomst zouden we graag zoveel mogelijk atleten helpen bij het verwezenlijken van hun dromen. Om zo als onderneming door te groeien naar de nummer 1 op gebied van supplementen voor atleten.”

Facebookpagina : https://www.facebook.com/4gold.be/ of https://www.4gold.be/

Tags: