Het nieuwe Continentale Development Team zal Circus-ReUz-Technord heten

Door Kurt Vermeerbergen op 30 Dec 2022 - 17:25
Printvriendelijke versie

Op 1 januari 2023 wordt onder de leiding van de net afgezwaaide profrenner en Luikse sportdirecteur Kevin Van Melsen het nieuwe Continentale Development Team van Intermarché-Circus-Wanty onder de naam van Circus - Re-Uz - Technord het leven in geroepen.

Circus, Re-Uz en Technord, drie Waalse bedrijven met internationale omvang die op de trui van het World Team zichtbaar zijn, zijn de titelpartners van dit team van een vijftiental jonge Waalse, Belgische en internationale talenten.

Via haar topmerk Circus versterkt Ardent Group haar ambitie om de structuur van Jean-François Bourlart op een transversale wijze te ondersteunen. Naast haar terugkeer in de naam van het World Team is Circus als eerste naamsponsor van het Continentale Development Team ook alomtegenwoordig in de Ardent Cycling Academy, de opleidingstak van de structuur van Jean-François Bourlart.

Re-Uz, expert in herbruikbare bekers en oplossingen, introduceerde haar producten afgelopen seizoen voor het eerst op de evenementen van Intermarché-Wanty-Gobert om de ecologische voetafdruk van de organisatie te verminderen. Via het nieuwe Circus - Re-Uz - Technord Continental Development Team stapt het bedrijf uit Grâce-Hollogne voor het eerst in sportsponsoring. Met haar aanwezigheid op sportevenementen wilt Re-Uz het publiek, de jeugd in het bijzonder, sensibiliseren over de ecologische impact.

Technord is een industriële groep met vestigingen over de hele wereld, die in de integratie van industriële elektriciteitsprojecten gespecialiseerd is en een historische partner van de structuur van Jean-François Bourlart is.

Jean-François Bourlart (CEO Continuum Sports): " Ik ben erg verheugd dat we vanaf 2023 onze projecten voor de jeugd kunnen doen heropleven met de opstart van ons nieuwe Continentale Development Team, dat me doet terugdenken aan de beginjaren van onze historiek. Het is uit een lokale jeugdclub, VC Ath genaamd, dat onze structuur uitgegroeid is tot hoe ze er vandaag uitziet met het World Team en UCI Cyclocross Team. Om dit project te leiden had ik me geen betere persoon kunnen inbeelden dan Kévin Van Melsen, die veertien jaar renner bij onze structuur was en bovendien ook een familielid is van Yves Lessens, één van de pioniers van de VC Ath. Dankzij de opstart van Circus - Re-Uz - Technord konden we de verschillende historische partners van onze structuur de kans te bieden om via dit nieuwe medium hun notoriëteit te verhogen. Ik ben verheugd dat Circus en Technord, twee bedrijven met een passie voor wielrennen die al lang in ons project geloven, hun naam aan ons jeugdproject verbonden hebben. Daarnaast verwelkomen we Re-Uz, dat net als Circus en Technord een bedrijf met Waalse fundamenten en internationale omvang is. De prominente rol die Re-Uz van bij de eerste voetstappen met onze structuur inneemt is ongetwijfeld de start van een lange samenwerking. Het is met trots en ongeduld dat we wachten om onze jonge talenten voor het eerst de Europese wegen te zien kleuren! "

Nicolas Léonard (Beheerder & CFO Ardent Group) : " Het is voor ons altijd al belangrijk geweest om aan het sport- en verenigingsleven bij te dragen. Het is met deze gedachtegang dat we, bij de verlenging van onze steun aan het World Team en als complement voor onze sportieve betrokkenheid, de Ardent Group Cycling Academy op poten gezet hebben. De vorming, detectie van talent en de creatie van een centrum voor vaardigheden en expertise maken integraal deel uit van de filosofie van onze groep. We passen deze elementen toe bij onze eigen bedrijven die een opmerkelijke progressie in het buitenland maken. We waren dus op een heel natuurlijke wijze overtuigd van het belang om dit principe in de sportwereld en in dit geval dus het wielrennen door te trekken, met als doel om de jeugd de mogelijkheid te bieden om een open deur te vinden en op professioneel niveau door te breken en om tegelijkertijd onze regio en ons land op de internationale kaart te zetten. » « Samenlopend hiermee is het een ware trots om vandaag ons vertrouwen aan het World Team te kunnen bevestigen door in 2023 als tweede titelsponsor terug te keren. Inderdaad, naast de vijfde plaats in de wereldranking leek het ons essentieel om deze ploeg te ondersteunen, die een waar Belgisch en Waals uithangbord is in een internationaal landschap. "

Philippe Berthe (CEO Re-Uz): "Het ligt me nauw aan het hart om jongeren in hun sportief traject te begeleiden, enerzijds omdat ik zelf als kind veel aan sport gedaan heb, maar bovenal omdat de sportieve vorming een benadering is die ik op dagelijkse basis binnen onze groep probeer te verspreiden. Het is primordiaal om de jeugd hiervoor middelen ter beschikking te stellen, want zij zijn de sterren van morgen. Met ons initiatief aan de zijde van het Circus - Re-Uz - Technord Continentaal Development Team willen we hen tevens sensibiliseren over de ecologische impact van onze dagelijkse handelingen. De leeftijdscategorie van 18 tot 23 jaar is een belangrijke doelgroep in onze opzet om minder te produceren en meer te hergebruiken. Het is nieuw voor ons om via sportsponsoring te sensibiliseren en we zijn verheugd dat we deze uitdaging samen met de structuur van Intermarché - Circus - Wanty kunnen aangaan. We delen namelijk de ambitie om onze sterk groeiende organisaties met Waalse verankering via een creatieve wisselwerking samen naar hogere niveau’s te blijven tillen! "

Philippe Foucart (CEO Technord) : "We zijn zeer gelukkig om ons jarenlang partnerschap met het World Team te versterken en aan de basis van het nieuwe Development Team liggen. Het aanmoedigen van een Waalse structuur en het laten groeien van jongeren die voor hun passie leven zijn waarden die ons nauw aan het hart liggen. Het is eveneens zeer belangrijk voor ons om samen met andere partners die onze waarden delen bij het project van de ploeg betrokken te blijven. We hopen dat dit Development Team het even goed als het World Team zal doen en snel een stevige reputatie zal bouwen. "

Foto : Cycling media agency